Untitled Document

Tiedote 18.6.2019, Oulun Lohet ry

Oulun Lohet ry on valinnut uudeksi päävalmentajakseen Tomi Pystysen, joka aloittaa tehtävässään 1.8.2019. Pystynen on aikaisemmin toiminut päävalmentajana muun muassa Porin uimaseurassa ja ÅSK Turussa. Hän on kokenut valmentajana useita eri arvokilpailuja ja omaa laajat verkostot uinti- ja urheilukentällä.

Lähes 30-vuotisen valmentajauran aikana Pystynen on valmentanut uimareita Rollo-ikäryhmästä SM-ikäisiin sekä toiminut useiden uimareiden henkilökohtaisena valmentajana. Näistä nimekkäimpänä Matti Mattsson, joka saavutti Pystysen valmennuksessa 2013 MM-pronssia 200m rintauinnissa. Oulun Lohissa Pystynen ottaa vastuulleen kaksi ryhmää, SM/Nuorten SM -ryhmän ja ikäkausimestaruusikäisten IKM 2 -ryhmän. Näiden lisäksi Pystynen vastaa seuran valmennuksen kokonaisvaltaisesta kehittämisestä.

- Hyvällä mielellä aloitan työt Lohissa. Seura on hyvällä pohjalla ja on hienoa lähteä kehittämään seuraa uudelle tasolle, Pystynen tuumaa.

Pystynen on aloittanut tutustumisen seuran valmentajiin ja urheilijoihin ja seurannut uimareiden suorituksia kesän arvokilpailuissa, joista kesäkuun alussa uiduissa Rollo-uinneissa Oulun Lohien nuorimmat kilpauimarit saavuttivat seuratasolla seuran 2010-luvun parhaimman sijoituksen. Lohet sijoittuivat Rollo-uintien seurapisteissä kolmanneksi ja mitalitaulukossa neljänneksi.

Oulun Lohet haluaa kiittää Tuomas Tapanista pitkäjänteisestä ja ansiokkaasta työstään päävalmentajana seuran uimareiden eteen. Seura toivottaa Tuomakselle menestystä uusien haasteiden pariin!

Oulun Lohet ry on vuonna 1959 perustettu uimaseura, joka on yksi suurimmista ja harrastusmahdollisuuksiltaan monipuolisimmista uimaseuroista Suomessa. Kilpauinti- sekä harrastusuintiryhmien lisäksi seura tarjoaa harrastusmahdollisuudet myös taitouinnissa ja vesipallossa sekä lisäksi vuosittain noin 1000 lasta oppii seuran uimakouluissa uinnin alkeet tai uimataidon. Oulun Lohien arvopohjan yhtenä kulmakivenä on yhdenvertaisuus ja seura onkin Oulun ainoa uimaseura, joka tarjoaa harrastusmahdollisuudet alkeistasosta kilpauintiin asti myös erityistä tukea tarvitseville uimareille.

Asko Ylitalo, puheenjohtaja

Siiri Sarias, toiminnanjohtaja

Ajankohtaista:

Toimisto suljettu 27.6. - 18.8.2019

Oulun Lohet toivottaa hyvää kesää!

Tiedote 18.6.2019, Oulun Lohet ry

Asko Ylitalo, puheenjohtaja

044 2604745, puheenjohtaja@oulunlohet.fi

Siiri Sarias, toiminnanjohtaja

045 1957383, siiri.sarias@oulunlohet.fi

Kevät on tuonut mukanaan henkilöstömuutoksia ja isoja päätöksiä seuran tulevaisuudesta. Olemme kuitenkin onnistuneet rekrytoinneissa ja turvanneet seuraan osaamista ja mahdollisuuden kehittyä seurana. Työ ei tietenkään tähän lopu vaan jatkuu. Rollo menestys osoittaa, että seuramme uimareista löytyy potentiaalia. Tästä porukasta pitää huolehtia ja mahdollistaa heille kehitys seuramme omin toimin. Avainasemassa ovat meidän valmentajat, jotka ovat tehneet pitkäjänteistä ja hyvää työtä. Iso kiitos heille.

Kiitokset myös taustajoukoille, Siirille, Virvelle ja johtokunnan jäsenille.

Toivotan kaikille Oulun Lohien jäsenille mukavaa kesää!

Asko Ylitalo

Puheenjohtaja, Oulun Lohet ry.

Rollot 2019 uitiin Oulun Uinnin järjestämänä kotihallissamme Raksilassa 7.-9.6. Oulun Lohien uimarit ylsivät viikonlopun aikana upeisiin suorituksiin kun uimari toisensa perään ylitti itsensä ja venyi parhaimpaansa. Lohet saavuttivat 2010-luvun parhaimman sijoituksensa seurapisteissä, sijoittuen yhteispisteissä kolmanneksi ja mitalitaulukossa hienosti neljänneksi. Vuodesta 2010 lähtien Lohien seurapisteiden keskiarvo on ollut 53,3 pistettä ja tänä vuonna hienot uimarimme napsivat upeat 124 pistettä!

Menestys ja onnistumiset vaativat yhteistyötä, joten haluamme erityisesti nostaa hattua kaikille seuramme valmentajille, jotka tekevät pyyteetöntä työtä uimareidemme eteen. Iso kiitos kaikille!

Alla kaikki Lohien mitalistit sarjoittain:

100m selkäuinti P-13

1. Konsta Rantasuo

4x100m Vapaauinti T12/P13

2. Kalle Pesälä, Konsta Rantasuo, Kaisa Keränen, Ruut Salmi

200m Sekauinti Pojat-13

4x100m Sekauinti Pojat-13

2. Julius Schroderus, Konsta Rantasuo, Kalle Pesälä, Herkko Haussalo

100m Perhosuinti Pojat-13

3. Konsta Rantasuo

50m Vapaauinti Tytöt-10-12

3. Meeri Uusitalo

100m Rintauinti Pojat-13

4x100m Vapaauinti Pojat-13

3. Kalle Pesälä, Konsta Rantasuo, Julis Schroderus, Herkko Haussalo

Onnittelut kaikille Rollo-uimareille!

Haluamme kiittää kaikkia vapaaehtoisia, jotka jälleen mahdollistivat Lohiuintien toteutumisen. Ilman vapaaehtoisia ei olisi kilpailuja ja kotikisoja. Taas tänä vuonna vapaaehtoiset laittoivat itsensä likoon ja olivat valmiina käyttämään useamman päivän uimahallilla. Iso kiitos panoksestanne!

Uimakoulut         Ilmoittautuminen auki, katso koko kauden uimakoulut tai jaksouimakoulut

Jatkoryhmät       Ryhmistä laitettu sähköposti syksyn jatkoryhmäläisille.

Vesitaitokoulu    Ryhmistä laitettu sähköposti syksyn vesitaitokoululaisille.

Kilpauintiryhmät Ryhmistä laitettu sähköposti syksyn kilpauimareille.

Vesipallo              Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Taitouinti              Lisätiedot ja ilmoittautuminen

Mikäli sähköpostia ryhmästä ei ole saapunut tarkistathan sähköpostisi roskapostin.

26.4. perjantai/matkustuspäivä

Perjantaiaamuna kokoonnuttiin Oulun lentokentälle, josta meidän odotuksiamme pidempi matka kohti Kreikkaa alkoi. Helsinki-Hania lennon 1.5h myöhästyminen ei paljon naurattanut. Lopulta myöhässä, mutta onnellisesti saavuttiin Kreikkaan.

27.4 lauantai/1.treenipäivä

Aamu alkoi loistavalla aamupalalla. Aamutreeneissä vesi oli kylmää ja päätettiinkin yhteisvoimin vaihtaa sisätiloihin. Syötiin hyvää ruokaa, ja nukuttiin väsymys pois. Tutustuttiin hotellialueeseen ja syötiin jäätelöä.

28.4 sunnuntai/2.treenipäivä

Aurinko alkoi lämmittämään jo aamusta ulkoallasta, niin kyettiin uimaan suuremmalla osallistuja prosentilla ulkona. Kiitämme kaikki huippu hotelliporukkaa, jotka olivat meitä varten asentaneet starttipalkit ulkoaltaaseen!

Discoilta! Ollaan täällä siis kreikkalaisen pääsiäisen aikaan, ja hotellilla oli lapsille suunnattu disco illalla.

29.4 maanantai/3.treenipäivä

Aamupalalla kaikkia taisi vähän ällöttää perinneruoka lammas, joka oli paistumassa meidän kaikkien nähtävillä. Iloisin mielin lähdettiin kuitenkin päivän ainoihin treeneihin hyvän aamupalan jälkeen. Treenien jälkeen vapaa-aikaa riitti ja illalla kaikkien yllätykseksi järjestettiin toinen pääsiäisdisco. Huomenna vapaapäivä joka meinaa, että tänään tanssitaan pitkään. Tanssittiin ‘’tanssityttö Mian’’ kanssa kreikkalaisia tansseja, kunnes tuli meidän vuoro toivoa biisejä.

30.4 tiistai/shoppailupäivä

Aamupalan jälkeen minibussi tuli hakemaan meidät Haniaan shoppailemaan. Päivän agendana oli ostaa Tuomakselle maailman turhin synttärilahja ja sehän me löydettiin. Fortnite kassi! Illalla käytiin tilaamassa sillä kuuluisalla rallienglannilla Tuomakselle synttärikakku.

1.5 keskiviikko/4.treenipäivä

Eilinen ‘’vapaapäivä’’ ei tuntunut vapaapäivältä. Aamupalalla väsyneitä uimareita söi tyytyväisenä minicroissantteja. Ja sitten aamutreeneihin!

Oli leirin kylmin päivä. Illan treeneissä 19 astetta lämmintä, tai no kylmää, eikä auringostakaan ollut tietoa. Tästä huolimatta kaikki taisteli 20x50metriä kunnialla loppuun.

Kreikkalaiset on kovia bailaamaan, tai niin me oletettiin -  sillä taas on discoilta!

Kuva: Lotta Niskanen

Juttu: Lotta Niskanen

Kuvat: Lotta Niskanen

Editointi: Siiri Sarias

Oulun Lohet ry hakee motivoitunutta ja sitoutumiskykyistä, päätoimista päävalmentajaa, vastaamaan valmennustoiminnan kehittämisestä sekä seuran NSM/SM valmennuksesta. Päävalmentajan vastuualueena on kilpaurheilutoiminta ja hän toimii kausittain määriteltyjen kilpauintiryhmien vastuuvalmentajana. Tehtäviin kuuluu koulutuksen, ryhmien kokoonpanojen, kausisuunnitelmien, kilpailukalenterin ja ratavuorojen suunnittelu yhteistyössä toiminnanjohtajan ja nuorisoryhmien vastuuvalmentajan kanssa. Lisäksi päävalmentaja tekee Oulun Lohien kilpailutoiminnan tulo- ja menoarvion ja vastaa muista valmennustoimintaa ja seuraa kehittävistä tehtävistä. Tehtävä on kokoaikainen.

Odotamme hakijalta:

• vähintään uimaliiton 2-tason valmentajatutkintoa
  • organisointikykyä, sekä erinomaisia vuorovaikutus- ja yhteistyötaitoja
  • kokemusta nuorten valmentamisesta
  • oma-aloitteisuutta, joustavuutta, vastuullisuutta ja tavoitteellisuutta
  • halua kehittyä ja kouluttautua valmentajana
  • menestys- ja kehittämishalua

Tarjoamme:

• mahdollisuuden kouluttautua ja kehittää omaa valmennusosaamista
  • motivoituneen ja kannustavan ilmapiirin
  • mielenkiintoisen toimenkuvan urheilun parissa
  • joustavan työn, sisältäen ilta- ja viikonlopputöitä

Lähetä hakemuksesi 10.5.2019 mennessä sähköpostitse osoitteeseen johtokunta@oulunlohet.fi. Hakemuksessa tulee ilmetä palkkatoivomus.

Tiedustelut: toiminnanjohtaja Siiri Sarias, 045-1957383 (arkisin 9-16), siiri.sarias@oulunlohet.fi tai puheenjohtaja Asko Ylitalo, 044-2604745 (yhteydenotot iltaisin klo 17-19)

Lohiuinteihin 2019 ilmoittautuneet toimitsijat

lohiu2019

Oulun Lohet ry:n uutena toiminnanjohtajana on aloittanut 25.2.2019 Siiri Sarias, Janne Laamasen siirryttyä seurasta toisiin tehtäviin. Siiri on koulutukseltaan yhteiskuntatieteiden maisteri ja juniorivalmentaja. Aikaisemmin Siiri on työskennellyt mm. Pudasjärven kaupungilla projektipäällikkönä. Uinnin ja vesiurheilun maailmaan Siiri sukeltaa koripallon parista. Hän on koripalloammattilaisuuden jälkeen työskennellyt juniorivalmentajana eri seuroissa ympäri Suomen ja toiminut mm. Koripalloliiton pohjoisen aluehallituksen ja liittovaltuuston jäsenenä.

- Seuratoiminnan kehittäminen yhdessä liikunnan ja urheilun edistämisen kanssa ovat suuria intohimojani ja olen hyvin motivoitunut uudesta tehtävästäni Oulun Lohissa. Seuralla on hyvä arvopohja, monipuolista toimintaa ja jatkuva halu kehittyä seurana. Lisäksi edeltävän toiminnanjohtajan työstä on hyvä jatkaa. Pyrin omalla panoksellani viemään seuraa kohti toiminnalle linjattuja tavoitteita ja toivon, että pystyn työssäni hyödyntämään kokemustani mm. yhteisöllisyyden kehittämisestä ja viestinnästä sekä tuntemustani niin kilpaurheilusta kuin matalankynnyksen liikunnastakin, Siiri summaa.

- Tutustuminen seuran työntekijöihin, aktiiveihin, jäseniin ja muihin sidosryhmiin on jo hyvässä vauhdissa. En omaa uintitaustaa, mutta seuran työntekijät perehdyttävät minua ansiokkaasti uinnin lajikulttuuriin, Siiri kertoo ja lisää, että ensimmäiselle uintikurssillekin hän on jo ilmoittautunut.

Siiri Sarias

Oulun Lohet ry